قرمزته




نويسندگان



آثار تاريخي يك عاشق



دوستان عاشق تنها



دوستان عاشق



آمار وب



طراح قالب:



موزیک و سایر امکانات





همه چیزدرمورددوجنسه ها

ترنس سکچوآل، دوجنسی، قسمت اول، گزارش
 

این گزارش ها حاصل چند ماه حضور من در بین افراد دوجنسی، هم جنس بازها و بیماران مبتلا به ایدز است.


رفتم زیر پوست شهر جایی که شاید قرار بود یک جورهایی به حاشیه های مهم تر از متن بپردازم.

اما این ماجراهایی است که گویا قراره گفته نشه چون مصلحت نیست! گلایه هایی که زیر نقاب رنگ خنده می گیره و حرف هایی که به خاطر مصلحت هیچ وقت به گوش نمی رسه!


پس من هم تصمیم گرفتم این زیر پوستی ها رو اینجا جا بدم. زیرپوستی هایی که هر شب با پاک کن خودم از صفحات افکارم پاک می شوند تا بهونه ای برای پاک کردن زندگی ها نباشد!

"خیلی وقت بود یه چیزایی حدس زده بودم، ولی نمی خواستم باور کنم، نه خنگ بودم و نه کور، هم بوی عطر زنونه اش را حس می کردم و هم ته بوی سیگارو."


حتی می دونستم چرا همین که از در می رسه می ره داخل حموم، از پدرش می ترسید، از این که ببینه دور چشاش یه خط سیاه کشیده که به من می گفت: دود موتور دوستشه و منم خودم را می زدم به خریت که آره راست می گی.

در حالی که هم عطر زنونه را داخل کمدش پیدا کرده بودم، هم مداد چشم و موچین را تو کیف مدرسش.


هرگز بی خیال نبودم،اما چاره چه بود؟ همسایه خبر آورد که امید را با یک مرد سی و چند ساله زن طلاق داده دست در دست یکدیگر در پارک دیده بود، امید با آن آدم چکارداشت؟ این ها را "مادر" برایم تعریف کرد.


                                                        ***


بنابر گفته کارشناسان، دو جنسی ها چند دسته اند، دسته اول آنها "هموفرودیتا" هستند که این افراد در هنگام به دنیا آمدن آلت تناسلی زنانه و مردانه ، هر دو را دارند یا می تواند که هیچکدام نباشد و یا ترکیبی از هر دو است.



دسته دوم "ترنس سکچوال ها" هستند، افرادی که به هر حال چه خواسته و یا ناخواسته ذهنیت و مغزی خلاف فیزیک خود دارند و این شکل یک حال ژنتیکی است و دسته سوم که به همجنس بازها یا GAY معروفند.


اما در ترنس ها و طبقه بندی اختلالات هویت جنسی آنها که موضوع گزارشات اولیه من است نظریه های مختلفی بیان شده است.

بر اساس مهمترین نظریه که "کاپلان و سادوک" آن را مطرح کردند "ترنس ها" به چند دسته طبقه بندی می شوند که نخستین دسته آن "ترنس سکسوآلیسم اولیه در مردان" است.


در این دسته، آغاز این اختلال در سنین اولیه پسرها بوده و در تمام طول زندگی بدون تغییر باقی می ماند، لذا به این اسم نامیده می شود.


"ترنس سکسوآلیسم ثانویه" در مردان نیز به مواردی اطلاق می شود که شروع آن در مراحل بعدی زندگی یعنی بعد از دوران کودکی است و چنین مردانی ظاهر و نقش مردانه دارند.

"ترنس سکسوآلیسم در افراد مونث" نیز در زنانی دیده می شود که از اوان کودکی خود را به صورت مذکر دیده و زندگی زنانه نداشته است .


ترنس سکسوآلیسم های مونث، حتی قبل از عمل جراحی "تغییر جنسیت" موفق به کسب ظاهر مردانه می شوند و اغلب یار جنسی برای خود پیدا می کنند که آنها هم مردانی با ذهنیت مردانه که از جنسیت خود ناراضی نیستند اما از همجنس بازی لذت

می برند هستند.


بر پایه نظر کارشناسان، ترنس سکسوآلیسم ها بیشترین افراد دو جنسی دارای مشکل در ایران هستند که از جسمی که در داخل آن هستند بیزارند و اگر درمان نشوند سبب جنون خواهد شد.

آمار و ارقام جهانی نشان می دهد این اختلال در جنگ جهانی آلمان شناخته شد و از آن پس به درمان و ساماندهی بیماران پرداخته شد اما متاسفانه در کشور ایران به جهت بافت فرهنگی - اجتماعی این بیماران یا بیماران چند اختلالی را در خود پنهان

میداشتند و می دارند.


ایران هم اکنون در سکوت با این افراد دست به گریبان است و این افراد با مراجعه به پزشکان و استفاده از داروهای روان گردان سعی در سرکوب کردن آن دارند.


اختلال هویت جنسی بر حسب تعریف، اختلالی است که فرد مبتلا، نسبت به جنس بیولوژیک خود احساس نارضایتی شدیدی دارد و از ایفای جنسی مورد انتظار عاجز است.

این بیماران هیچ گونه اختلال بیولوژیکی جنسی ندارند  واین عارضه در مردان شایع تر است.


بعد از قطعی شدن تشخیص بیماری، موثرترین روش درمان، عمل جراحی است این تشخیص نهایی توسط کمیسیون روان پزشکی سازمان پزشکی قانونی کشور در ایران صادر می شود.


این افراد دارای دو وضعیت حاد می شوند یا سعی می کنند خود را پنهان کنند که منجر به افسردگی، خودکشی و اعتیاد می شود.


حالت دوم انتقال مطلب به خانواده که این مساله نیز تنها یک حالت به دنبال دارد و آن هم طرد از سوی خانواده است، این افراد از سوی دیگر به جامعه ای پرتاب می شوند که نه پذیرای آنها است نه می داند ترنس چیست؟نه فکری به حال آنها کرده است؟

برپایه گزارش کارشناسان بیشتر خانواده ها پس از پی بردن به مشکل این فرزندان آنان را از خانواده طرد می کنند . آنان معتقدند اگر خانواده اقدام به نگهداری از فرزندان بیمار خود کنند که درصد بسیار کمی هستند با این کار بسیاری از فشارها و اسیب ها در

خصوص این افراد کاهش می یابد.

یک متخصص پزشکی معتقد است که نخستین مشکل این بیماران در خانواده به وجود می آید که پدران و مادران چنین افرادی به قبول نقص و عیبی از سوی فرزندان خود نمی شوند

علی کاهانی می گوید: خانواده ها اگر هم به مشکل فرزند خود پی ببرند، به علت دیدگاه های فرهنگی – اجتماعی ، جنبه های تعصبی، حرمت و  آبرو به خود اجازه نمی دهند که برای رفع این مشکل اقدام کنند.

ترس از زبانزد شدن در فامیل ، اجتماع ، سرافکندگی و ذلت در مقابل این خواسته و میل فرزندان مقاومت به خرج داده که در نتیجه منجر به جدال ، کشمکش ضرب و شتم و رانده شدن از خانواده ها می شود .

به گفته وی، این افراد کمتر در اجتماع دیده می شوند و یکی از بزرگترین مشکلات آنها در خانواده ، هزینه عمل جراحی برای تغییر جنسیت و درمان است.

همچنین نداشتن معلومات لازم افراد جامعه و کم فرهنگ بودن آنان  از بزرگترین مشکلات جامعه است.

این کارشناس معتقد است که خانواده ها  این افراد را آدم های  همجنس باز می دانند که فقط دوست دارند مفعول باشند و تنها به دنبال جلب توجه هستند.

کارشناسان معتقدند یک ترنس واقعی هرگز به دنبال جلب توجه نیست و فقط می خواهد مانند یک زن یا مرد در جامعه حق زندگی کردن داشته باشد.

کاهانی تصریح کرد: متاسفانه اجتماع، پزشک و مردم افراد را به عنوان یک زن یا مرد در جامعه نمی پذیرند.

***

"رضا" اندامی زیبا، کشیده و چهره غرق در آرایشی دارد، ناخن های لاک زده دستش به قدری بلند است که انسان را یاد چنگ گربه می اندازد. وقتی که می خندد دندان های زردش در میان چهره زیبایش رخ می نماید.

سیگار بلندی در دستان دخترانه اش وجود دارد، در انتظار مشتری است. رضا تبدیل به ترانه ای شده که پاتوقش زیر پل کریمخان است، وی ترنسی دیگر در قهقرای جامعه امروزی است و یکی از روسپیگران بزرگ این قشر است.

صحبت هایش را این گونه شروع می کند، فقر مالی بدترین مشکل ماست، 99 درصد بچه ها به دنبال روسپیگری رفته اند نه به خاطر این که دوست داشتند ، روسپی باشند، فقط به خاطر این که در جوی های آب از گشنگی نمیرند.

باید اعتراف کنم که در جامعه این بیماری کسی نمی تواند سالم ماند ، سالم ماندن در این قشر مساوی با مردن است.

پس از چند بار مورد هوسرانی از سوی مردان قرار گرفتن دیگر همه چیز برای ما بی تفاوت است شاید اولش این کار بسیار سخت باشد ولی بعد از مدتی عادی می شود ، دیگر دلبسته کسی نمی شویم ، فقط می خواهیم زنده بمانیم.

***

شغل برای ترنس ها یک اروزدی دست نیافتنی است

 یوهانس نیز معتقد است که وقتی از خانواده بیرون آمدم به دنبال کار گشتم تازه فهمیدم که من در هیچ جای این کشور جایی ندارم حتی در پست ترین شغل هایش.

هم اکنون پیش مردی زندگی می کنم زیرا درآمدی ندارم که مستقل شوم و مجبورم برای روسپی نشدن به خواسته یک نفر تن دهم.

در جامعه کارگری نیز یا صاحبکار به ما کار نمی دهد و اگر هم پیدا شود تنها به خاطر سو استفاده جنسی است

از سوی دیگر به فرض محال اگر انسان خوبی پیدا شود و به ما کار دهد که این شخص پیدا نمی شود،  نیروی انتظامی و یا اداره اماکن اجاره کار نمی دهد و به بهانه های مختلف اذیت می کند.


دوجنسه ها یا ترانسکشوال ها یا shemales



من همیشه سئوالات زیادی تو ذهنم در مورد افراد دو جنسه بود، با دوستان هم که بحث می کردیم باز هم به نتیجه ای نمی رسیدیدم....


جدیدا دو سئوال برای من پیش اومده و خوشحال می شم اگه کسی تونست به سئوال من جواب بده...


سئوال رو آخر تاپیک گذاشتم....



آنچه که ما به آن دو جنسی می گوییم بیشتر شامل دوجنسی های زن می شود.در حالیکه دو جنسی ها به چند دسته تقسیم می شوند:

1-دو جنسی کاذب: ژن در این افراد ژن زنانه است اما ظاهر مردانه


. ایندسته دومین نوع دوجنسی را تشکیل می دهند 2-دو جنسی کاذب مردانه: ژن مردانه هست اما ظاهر زنانه شده


3-دو جنسی واقعی: که شامل 10در صد دوجنسی ها می شود.از نظر ژن اغلب زنانه هستند و ندرتا هم سرطان غدد تناسلی در آنها دیده می شود.بارداری در آنها خیلی کم اتفاق می افتد.ممکنه حالت موزاییک(مخلوط)و ندرتا هم حالت مردانه در این افراد

دیده بشه.

در واقع برخورد با مساله دوجنسی ها که به ندرت یافت می شوند برخورد متفاوتی است.

پدیده ایی استثایی وشگفت آور که اخیرا دوباره به بحث روز بسیاری از جوامع تبدیل شده است مسئله هر مافرودیتها یا همان دوجنسی ها می باشدکه اکنون این مسئله در انگلستان بیشتر از از کشورهای دیگر شایع شده است . در اینجا قصد دارم شما را با

این افراد،نوع زندگی شان ودلیل پیدایش این پدیده بیشترآشنا کنیم ....

به فردی دو جنسه میگوئیم که در حالتی میان دو جنس مذکر ومؤنث متولد شده باشدوبطور کلی یا جزئی اندامهای تناسلی مردانه و زنانه داشته باشد.در اصطلاح لاتین به این افراد هرمافرودیت یا انتر***وال

می گویند .

Hermaphroditeپیدایش واژه

که به معنای موجود دو جنسه میباشد در اصل یونانی بودهhermaphroditeواژه

یکی از aphrodite یکی از خدایان اسطوره ایی یونان و hermesکه مرکب از دو واژه

الهه های افسانه ایی یونان میباشد

نکته جالب اینکه انسانهای دو جنسه خودشان را به عنوان موجودی با یک جنس قبول دارند.
نکته ایی در رشد جنین وجود دارد که باعث می شود آن جنین تبدیل به پسر یا دخترشود.

تنها دلیلی که باعث میشود یک جنین موجودی نر یا ماده شود به هورمون تستسترون بستگی

دارد . جنینی که تبدیل به جنس مذکر میشود با این هورمون شستشو میشود اما در پیدایش جنس

جنس مؤنث اینکار شکل نمی گیرد . به عبارتی زمانی یک جنین تبدیل به جنس مؤنث میشود که

هورمون تستسترون از جنس ماده آزاد نشده باشداما گاهی اوقات تقسیم ژنتیکی کار طبیعی خود راصورت نداده وکودکی به دنیا می آید که ویژگی های جنسی هر دو جنس را دارا می باشد که

در اصطلاح به این فرد دوجنسی یا میان جنسی میگوئیم..

چرا اطلاعات زیادی از این افراد در دست نیست؟

اگر واقعا از هر دوهزار نفر یک نفر دوجنسی هست آنگاه این افراد در کجا هستند؟ چرا از آنان

وزندگی شان اطلاعات بیشتری در دست نیست ؟ واقعیت اینست که این افراد در گیر مسائل شخصی که در اطرافشان اتفاق می افتد هستند . در واقع گروه نسبتا کوچکی از دو جنسی ها در جهان وجود دارند که تعداشان به طور منظم در حال افزایش است اما

اکثریت آنان در انزوای کامل بسر میبرند که دلایل اصلی این انزوا را می توان ترس وخجالت عنوان کرد . این افراد اکثرا از سوی خانواده ؛ اطرافیان وحتی جامعه طرد میشوند وبه همین دلیل تصمیم میگیرند زندگی در سکوت وخاموشی به دور از اینکه در معرض

عموم مردم باشند را ادامه دهند.البته تعدادی از این افراد سعی میکنند که با عمل های جراحی خود را از این حالت رها کرده وتبدیل به موجودی با یک جنسیت خاص شوند ولی بدلیل پیچدگی های این مسئله که از زمان شکل گیری جنین در رحم مادر تا تولد

اتفاق می افتد معمولا نتایج این عمل ها رضایت بخش نیست.

ایجاد رابطه با این افراد

آنها همانند ما به تمامی نیازهای روحی – روانی و عاطفی و احساسی احتیاج دارند . نکته ایی که در اینجا باید آن را مد نظر داشته باشیم این است که باید از نگاه کردن به این افراد به عنوان انسانهای عجیب وغریب و اشتباهات زیست شناسی اکیدا

خودداری کنیم. آنها در واقع مظهر طبیعی خلقت خداوند هستند واگر خداوند نمی خواست ؛ این افراد بدین شکل بدنیا نمی آمدند.


'تغییر جنسیت داده ها راضی هستند'


نتایج یک پژوهش انجام شده در بریتانیا نشان می دهد بسیاری از کسانی که جنسیت خود را از مرد به زن تغییر داده اند علی رغم بروز عوارض جانبی در برخی موارد، عموما از نتایج جراحی‌‌های انجام شده رضایت دارند.

در بیمارستانهای وابسته به دانشگاه لستر بریتانیا، در پژوهشی، نتایج این نوع جراحی در مورد 220 نفر بررسی شد.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که در 88 درصد موارد، بیماران از حاصل کار رضایت دارند و تنها هفت درصد بیماران از حاصل جراحی انجام شده راضی نیستند.

یک کارشناس در تحلیل یافته های این پژوهش گفت نتیجه ارائه شده در نشریه اورولوژی بریتانیا (BJU International) نشان دهنده اراده بیماران برای انجام عمل جراحی است.

با این وجود، از مجموع 70 نفری که چند سال پس از عمل جراحی با آنها مصاحبه شده، 29 درصد مشکلاتی برایشان ایجاد شده بود.

جراحی تغییر جنسیت از مرد به زن، یک جراحی عمده محسوب می شود که نه تنها در آن اعضای جنسی مردانه برداشته می شود، بلکه از بافت آن برای ساخت اعضای جنسی زنانه استفاده می شود.

توصیه شده که بیماران مورد حمایت روحی جدی قرار گیرند تا مشخص شود که برای چنین تغییر و جراحی آماده هستند و حتی پیش از جراحی، برای مدتی بعنوان یک زن زندگی کنند تا به فرایند تنظیم شرایط روحی آنها کمک شود.


موفقیت


تقریبا یک چهارم بیماران گفتند پس از جراحی توانستند با شریک زندگی خود رابطه جنسی داشته باشند و تقریبا نیمی از آنها عنوان کردند که می توانند به اوج لذت جنسی برسند.

دکتر کریستفر ویلیامز، یک روانشناس بالینی که در مسائل تغییر جنسیت تخصص دارد گفت بسیاری از کسانی که جراحی را انجام می دهند موانع عمده ای را از پیش رو برداشته اند تا به مرحله جراحی برسند.

او می گوید:"چنین موفقیتی نه تنها به مهارت جراح بستگی دارد بلکه به روند آماده سازی روحی بیمار و توضیح مشکلات احتمالی نیز بستگی دارد."



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






[+] نوشته شده توسط فاطیما در 11:52 | |



کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
Ghaleb New & Music Cod & Best Roman & Hafez Fall

قالب بلاگفا - پرده - گیره - آی آر آی بی | خنثی